Biologen zingen verenigingslied begeleid door beiaardier Domtoren

De studenten van de Utrechtse Biologen Vereniging stonden woensdagavond onder de Dom hun verenigingslied te zingen. De studievereniging werd begeleid door de beiaardier van de Domtoren waardoor hun lied in het hele centrum was te horen.

De hele stad kon gisteren meegenieten van de klanken van het verenigingslied van de Utrechtse Biologen Vereniging. Hoe krijg je dat voor elkaar? “We vieren dit jaar ons lustrum, we bestaan 90 jaar”, vertelt Sjoerd Mollema, bestuurslid van UBV. “Als  bijzondere activiteit hadden wij dit bedacht. Het lied werd namelijk 20 jaar geleden ook al eens gespeeld op de klokken van de Domtoren. Dus hebben we contact opgenomen met de stadsbeiaardier.”

De beiaardier vond het een goed idee. Maar dan moest het lied wel als bladmuziek ingeleverd worden.Dat heeft iemand van de verenging gedaan en zo kon het gebeuren dat de leden van de vereniging luidkeels konden meezingen met hun eigen lied.

De eigenlijke dies van de vereniging was al in februari. Gisteren was het de dies van de hele universiteit. Maar volgens Mollema is het toeval dat deze activiteit op de verjaardag van de universiteit plaatsvond. “Wij hadden gisteren een muzikaal open podium in Stairway en van daaruit zijn we met zijn allen naar de Dom gelopen.”

UBV zet het lustrum in mei voort. Dan is in de Botanische Tuinen een lustrumfestival en in de Apenheul een lustrumsymposium.