GRHHHH!!! Weg met die pc.
Tot wanhoop gedreven besloot een bijzonder hoogleraar onlangs zijn universitaire computer bij het schroot te zetten. Maar probeer maar eens van dat ding af te komen.
Frustratie, frustratie, frustratie. Geen updates, errormeldingen en ellenlang wachten. Een bijzonder hoogleraar in de Bètawetenschappen had het onlangs helemaal gezien met zijn UU-pc. Hij zou wel op zijn eigen laptop gaan werken.
Een behulpzame collega verzocht de ict-ondersteuners in een vriendelijk mailtje het apparaat van de prof te komen ophalen. Maar dat was toch net even te straighforward.
‘Het afvoeren van pc’s doet gebouwzorg, wij helaas niet’, was het antwoord dat de collega ontving. Met een allerbeleefdste standaardformulering onderaan de mail: “Wij hopen dat wij uw verzoek naar tevredenheid hebben afgehandeld en sluiten met deze mail uw melding af.”
Op het moment dat je dat het minste verwacht, blijkt er plots iets van consistent beleid, constateerden de gefrustreerde prof en de hulpvaardige collega. Zelfs als je je pc niet meer wilt omdat het ding niet doet wat het moet doen, helpt de ict-dienstverlening niet mee.
Hopelijk hebben ze bij Bètawetenschappen niet een bijl ergens in een hok liggen, zoals in het Australische kantoor in bijgaand YouTube-filmpje