Hans Amman stelt nu ook papieren uitgave Folia ter discussie

Het Amsterdamse universiteitsblad Folia zou wel eens eenzelfde lot beschoren kunnen zijn als het voormalige Utrechtse Ublad. Het nieuwe Amsterdamse collegelid Hans Amman (ex-UU) wil de discussie over de noodzaak van een papieren universitaire uitgave wel aan.

"Dit is zo 2012", reageert Hans Amman in een televisieprogramma van de redactie van het Amsterdamse universiteitsblad. Gesprekspartner Jim Jansen, hoofdredacteur van Folia, werpt hem in deze uitzending van FoliaTV voor de voeten dat hij het “prachtige” U-blad in zijn Utrechtse periode heeft opgeheven.

Een groot deel van de oplage van het Utrechtse universiteitsblad verdween volgens Amman "in de containers". Jansen denkt dat de Amsterdamse situatie anders is. Studenten en medewerkers hebben nog steeds elke week hun "Foliamomentje".

Het nieuwe Amsterdamse collegelid is overduidelijk sceptisch. "Voor mij is wat jullie met Foliaweb op internet doen veel belangrijker geworden. Dat sluit bovendien ook beter aan bij de doelgroep die zich hier op 18-jarige leeftijd meldt."

Kijk hier de uitzending 'Folia maakt kennis met ...' De uitspraken over het Ublad en de papieren media, doet Amman aan het einde van het fragment.