Lekker lichamelijk ontspannen? Op naar de UB …

Massagestoelen in Vivo City Singapore. Foto: Alex.Ch (Flickr)

Stramme schouders? Last van je rug? Of dat fysieke ongemak nu het gevolg is van het harde studeren of van een heftige nacht; de Universiteitsbibliotheek helpt je er binnenkort vanaf. Tijdens de komende tentamenperiode staan er massagestoelen in De Uithof.

Bij wijze van experiment kunnen studenten straks de boeken even de boeken laten om in een masserende stoel de pijnlijke spieren tot ontspanning te brengen. In de tentamenperiode van eind juni, wanneer de UB drie weken lang verruimde openingstijden heeft, staan er twee stoelen in de hal van de bibliotheek. Deze zijn gratis te gebruiken tot de sluiting om 1 uur ’s nachts.

Krijg je dan veel lichamelijke klachten van het blokken? Dat weet een woordvoerder van de UB eigenlijk niet. “Wij kijken af en toe hoe we het studeren hier zo aangenaam mogelijk kunnen maken. Als dit een succes wordt, gaan we ermee door.”