Stroopwafels als extra service van UU for U

Brenda Kemper, medewerker Studentenservice, mocht de honneurs waarnemen en het lint doorknippen

Circusartiesten, stroopwafels en ballonnen. Het waren de ingrediënten voor een feestelijke opening van UU for U, de balie voor studentenservice en informatie in De Uithof.

Circusartiesten en de geur van versgebakken stroopwafels moesten studenten dinsdag opmerkzaam maken op de locatie van UU for U aan de Heidelberglaan. Studenten, aankomende studenten en uitwisselingsstudenten kunnen aan deze recentelijk geopende balie terecht met allerhande vragen over studeren aan de Universiteit Utrecht. Studenten kunnen nog tot en met vrijdag 9 mei meedoen aan een wedstrijd om kaartjes voor festival De Beschaving winnen. Hiervoor moeten ze een selfie maken voor de deur van UU for U en deze op Instagram of Twitter zetten met #UUforU.

Dinsdagmiddag was er een bescheiden bijeenkomst voor medewerkers die bestond uit een speech, een quiz, een borrel en een optreden van een jazzcombo. In de speech werd even stilgestaan bij het moment dat er binnen de Universiteit Utrecht voor het eerst gesproken werd over een balie zoals UU for U, waar verschillende service- en informatievoorzieningen voor studenten worden samengebracht. Dat idee bestond al lang voordat de huidige medewerkersvan het servicepunt bij de UU in dienst traden, zei Joop Kessels, directeur van de Universitaire Bestuursdienst. Anderhalf jaar geleden werd het idee nieuw leven ingeblazen en kon binnen korte tijd het servicepunt worden gebouwd en geopend.

Na de quiz met inhoudelijke vragen over het servicepunt – “hoeveel medewerkers van Studentenservice hebben een universitaire opleiding afgerond?” en “hoort het Centrum Studiekeuze ook bij het servicepunt?” * – was het tijd voor de officiële opening. Brenda Kemper van Studentenservice mocht het lintje doorknippen.

*De antwoorden zijn 7 en ja.