Studenten wensen vrede in Gaza en meer seks

De ‘Before I Die I Want To …’-muurtjes zijn te vinden bij Laagbouw Zuid, onderdeel van het Van Unnikgebouw.

Vraag studenten om hun grootste wens en je krijgt heel erg wisselende antwoorden. De één wil vrede in het Midden-Oosten, de ander wil seks, reizen of gaan bungeejumpen.

Tien dagen is ie er nu: de openbare bucketlist in De Uithof. De muurtjes zijn al meteen helemaal volgeklad door voorbijgangers die hun ambities en doelen met krijt optekenen. Een deel van de teksten kun je lezen op onderstaande foto’s.

Voorbijgangers zijn helemaal vrij om te kiezen wat ze opschrijven, zegt een medewerker van de directie Vastgoed & Campus van de Universiteit Utrecht. “Alleen discriminerende teksten verwijderen we. Tot op heden is er nog niks kwetsends verschenen en dat verwachten we ook niet.”

De muurtjes worden geregeld schoongeveegd. Zo ontstaat er weer ruimte voor nieuwe mensen om hun wensen op de muren te zetten.