Tritonroeiers vieren voorlopig laatste feestje

Veel slapen, gezond eten en weinig drinken. De wedstrijdroeiers van Triton lijden het komende half jaar een monnikenbestaan. Afgelopen vrijdag mochten ze nog één keertje helemaal laag gaan.

Het is een mooie  traditie: de Intraining. Bij studentenroeiverenigingen is er geen beruchter feest dan die allerlaatste slemppartij van de roeiers die aan het wedstrijdseizoen beginnen. Voordat ze ‘ín training’ gaan om de eer van de vereniging hoog te houden, mogen de beste clubroeiers nog één heel goed feestje vieren.

Van studentenroeivereniging Triton ontving DUB bovenstaande foto’s. Deze zijn genomen in de Woo waar afgelopen vrijdag de jaarlijkse Intraining plaatsvond. Het feest is toegankelijk voor alle leden, maar vooral van de 60 wedstrijdroeiers wordt verwacht dat ze tot het gaatje gaan. De lichte eerstejaars Acht had zich voor de gelegenheid uitgedost als Hugh Hefner in zijn Playboy Mansion. Denk aan de Bavaria-reclame.

DUB ontving ook dit interview met eerstejaars roeier Daan Koolstra, student Natuurwetenschap & Innovatiemanagement. Hij kreeg de vraag of de intraining werkelijk zo hilarisch was, als iedereen zegt. “Dat hilarische klopte wel”, zegt Koolstra. “Maar blijkbaar was ik best irritant dronken (achja, intraining! Zo gaan die dingen). Het was wel echt weer een hele mooie avond met voor anderen goede herinneringen. Mijn beeld is een beetje vaag van de avond.”

Het wedstrijdseizoen begint eind februari en duurt tot begin juli. Daarna mogen de roeiers weer los.

Tags: triton