Rokjesdag en een hulpvaardige rector

Iedere week weer de leukste tweets over de UU, Utrecht en Utrechtse studenten. Deze keer blijheid over rokjesdag, meer werkplekken en roeier Sjoerd Hamburger.

Wat een zonnig einde van de week. De Uithof lag er prachtig bij, vindt de Amerikaanse studente Deirdre Clark .

Beautiful day at Utrecht University - de Uithof.instagr.am/p/IMeFPjqe_m/

— Deirdre Clark (@clarkdeirdre) maart 15, 2012

Studenten lagen lekker te zonnen.

Lente!! Studenten op de Uithof in Utrecht houden de middagpauze buiten. Foto Bert Spiertz #lente twitpic.com/8wlnfu

— Bert Spiertz (@Spiertzfoto) maart 15, 2012

Een nieuwe Skirtalert-app sprak van een echte rokjesdag, maar er was toch nog wat twijfel.

Op de rokjesdagapp kun je zien dat het morgen rokjesdag wordt in Utrecht maar kan ik echt al een rokje aan????

— Cathrien Maas (@CathrienMaas) maart 14, 2012

Gasthoogleraar Femke Halsema liet haar rokje in de kast

Vandaag rokjesdag? Dat is #blaasontstekingdag.

— Femke Halsema (@FemkeHalsema) maart 15, 2012

En deze LKVV’er wist na een blik op de UVSV-meisjes voldoende.

Na de diesborrel bij UVSV kan ik 100% zekerheid vaststellen dat het vandaag geen #rokjesdag was... bit.ly/xAA1KR

— Antoon Kanis (@AntoonKanis) maart 15, 2012

Maar of Frans daar nu zo pissig over was?

Uithof = uithoek. De gulag van het NL'se hoger onderwijs. Een tuigdorp voor academici.

— frans zonneveld (@fajzonneveld) maart 15, 2012

En zo slecht is het toch niet in De Uithof. Aan welke universiteit vertelt de rector je persoonlijk via twitter waar je nog een studieplek kunt vinden?

Mooi werk: weer 100 #studieplekken in centrumgebied van #UniUtrecht. Ook IPad punten. Aanbod plekken is nu bijna in evenwicht met vraag.

— Bert van der Zwaan (@rector_UU) maart 14, 2012

@_netsriK_ In o.a. het Ruppertgebouw en het Educatorium, maar ook het Kruytgebouw

— Bert van der Zwaan (@rector_UU) maart 14, 2012

Nou maar hopen dat die Utrechtse studenten echt gaan studeren. VVD-kamerlid Anne-Wil Lucas heeft de resultaten van een enquête gezien.

Onderzoek door universiteitsbladen onder 5000 studenten: 26 uur per week is 3,5 per dag aan studie! yfrog.com/nzlq0hxj

— Anne-Wil Lucas (@annewillucas) maart 15, 2012

Orca-roeier Sjoerd Hamburger kon nog afstuderen zonder de dreiging van de afstudeerboete. Hij zit op zeker in de Holland Acht tijdens de Olympische Spelen en wordt van alle kanten gefeliciteerd.

#ORCA, haal door!“@VSUONMN: Top! Utrechtse roeier Sjoerd Hamburger zeker van de Spelen rtvu.nl/s/422246

— Rinda den Besten (@RindadB) maart 11, 2012

Hamburger nei Olympyske Spelen: Sjoerd Hamburger is ien fan de roeiers dy't by de manlju acht foar Nederlân meidogge... dlvr.it/1J3fMg

— friesland (@friesland) maart 9, 2012

Alleen zijn roeivereniging zelf is wat stilletjes op twitter, al zo’n twee jaar eigenlijk ...

Vanaf vandaag is de Officiele Orca Utrecht twitter in de lucht! Volg de Orca Tweeds en blijf real time op de hoogte van het laatste nieuws!

— Orca Utrecht (@OrcaUtrecht) maart 21, 2010

*Update* reactie op deze twitterpraat (zie onderaan artikel): Orca heeft natuurlijk wel een werkend account en natuurlijk hebben ze daar Sjoerd van harte gefeliciteerd. Excuses aan de Hoogravensweg.

Het is bevestigd: Sjoerd in de Holland8!! Helemaal super, van harte gefeliciteerd Sjoerd!

— A.U.S.R. Orca (@AUSROrca) maart 9, 2012