Twitterpraat: Et tu, Rector Magnificus?

De ontdekking van de LSVb-jugend en een rector die hashtags gebruikt. De leukste Twitter-berichten van de afgelopen week verzameld door DUB.

Ja, ja, ook de rector is toegetreden tot Twitter. In Bert van der Zwaans eerste tweet meteen een hashtag!

Het Twitter-debuut van de rector leidde meteen tot vragen in de universiteitsraad. Of er universitaire regels zijn voor het gebruik van sociale media. Nee, die zijn er niet, aldus collegevoorzitter Yvonne van Rooy. Als er maar niet getwitterd wordt tijdens de universiteitsraadvergadering! Goed onderwerp ook voor een cartoon.

-------------------------------------------------------------------------------

Zouden de roeiende jongens en meisjes van de Landes-Segler-Verband Baden-Württemberg (LSVb) ook weten dat er een Nederlandse studentenvakbond is met dezelfde naam?

-------------------------------------------------------------------------------

Uit grondig wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het een saaie week was op Twitter en Facebook... Of bedoelt deze Twitteraar dat iedereen tijdens het studeren juist flink aan het 'soggen' was?

-------------------------------------------------------------------------------

Een paar HU-studenten zetten woensdag hun Occupy-tentjes neer voor de UB. Veel speculaties op Twitter over hun motieven:

-------------------------------------------------------------------------------

Over HU-studenten gesproken: ze mogen blij zijn dat ze mogen studeren in de UB, maar klagen dat het te druk is?

-------------------------------------------------------------------------------

Wielklemmen afschaffen een bezuiniging? Die boetes zijn best lucratief, toch?

-------------------------------------------------------------------------------

Ook een leuke tweet gezien?
Heb je ook een tweet gezien die in deze rubriek moet? Twitter ons, zet het in de comments of doe ouderwets en stuur een mailtje.