UU Walks: Gewoon iemand buiten je bubble ontmoeten

UU Walks: how about meeting someone outside your bubble?

“Studenten hebben in deze tijd weinig ruimte om andere studenten te leren kennen en voelen zich daarom wat sneller eenzaam”, vertelt Nynke Rijpkema van het studentenplatform Frisse Gedachtes. Dit  is een landelijke organisatie met ook in Utrecht een afdeling. Ze bieden studenten de kans hun kring uit te breiden. Dat gebeurt met laagdrempelig chatten en met Walks. In Utrecht heet dat UU Walks. Voor die UU Walks kun je je via de site opgeven. De organisatie koppelt je dan aan een andere student waar je mee kan gaan wandelen.

Deze week kun je ook op andere manieren mensen leren kennen. De voorjaarseditie van de Wellbeingsweek die door de Universiteit Utrecht wordt georganiseerd, biedt daarvoor de gelegenheid. Zo is er iedere dag de sport challenge of the day, zijn er workshops zoals mindful je paper of scriptie schrijven en is er een lezing over goed slapen en uitgerust aan je dag beginnen. Tijdens de week vinden, afhankelijk van de coronamogelijkheden, activiteiten op locatie plaats, onder andere in de Botanische Tuinen, Olympos en de Janskerk. Het hele programma van de week vind je op de site van de UU.