Twee psychologiedocenten genomineerd voor docentprijzen

Studievereniging Alcmaeon heeft dit jaar klaarblijkelijk veel werk gemaakt van de voordrachten voor de jaarlijkse universitaire docentenprijzen. Psychologiedocent prof.dr. Kees van den Bos werd evenals vorig jaar genomineerd als Docent van het Jaar. Zijn collega bij Psychologie dr. Geertjan Overbeek komt in aanmerking voor de Jong Docentenprijs.

Naast Van den Bos zijn prof.dr. Frank Huisman en prof.dr. Reinoud Vissers kanshebber op de eretitel Docent van het Jaar. Huisman werd voorgedragen door de studievereniging van Geneeskunde Sams, Vissers door de Aardwetenschappenverenigingen UGV en Drift ’66. In totaal waren er 24 docenten door studieverenigingen bij de jury aangemeld.

Onderwijskundedocent dr. Jeroen Janssen is de enige concurrent voor Overbeek bij de verkiezing van het Jong Docent van het Jaar. Janssen werd voorgedragen door de studievereniging VOCUS. De jury, die overigens onder leiding staat van psychologiehoogleraar Liesbeth Woertman, ontving door deze prijs 9 voordrachten.

Rector Stoof maakt op 10 maart tijdens de jaarlijse universitaire onderwijsmanifestatie, de Onderwijsparade, de winnaars bekend.

XB