Hoe overleef ik feestjes zonder mijn spullen te verliezen?

Foto: DUB

Ik ben zo iemand die altijd alles kwijtraakt. Dat is met drank op nog veel erger. Gedurende mijn studententijd ben ik verloren: twee brillen, drie ID-kaarten (waarvan één verlopen - gelukkig), twee rijbewijzen, zes pinpassen, één telefoon en twee fietsen. Ik kan je vertellen dat het vervangen van de bovengenoemde items zowel financieel als emotioneel een duur grapje was.

Vraag je portemonnee ook weer terug
Ik zou je graag advies willen geven over hoe je tijdens de UIT dit soort taferelen kan voorkomen, maar daar ben ik zelf ook nog niet geheel achter. Mijn tactiek is om louter het broodnodige mee te nemen, of mijn spullen aan een betrouwbaar iemand af te staan. Het is dan wel raadzaam om ze aan het einde van de avond weer terug te vorderen. Dan hoef je namelijk niet, zoals ik straks ga doen, bijna drie uur op en neer naar Zeeland te rijden om je portemonnee op te halen.

Ik kan me voorstellen dat het erg onwennig voelt om zo min mogelijk mee te nemen als je naar een feestje gaat. Ik had zelf tijdens de UIT pakweg twaalf outfits mee. Elke dag en nacht ging ik in een volledig doordachte outfit inclusief de nodige accessoires op pad. Dat was een groot succes tot de schuimparty bij Unitas. Toen ik dronken en moederziel alleen tussen het schuim stond, raakte ik in paniek. Mijn UIT-groepje was foetsie, mijn telefoon verzopen, de jongen die mijn portemonnee had verdwenen en mijn fiets kwijt. Ik eindigde huilend bij het Unitas-bestuur. Had ik al mijn waardevolle spullen thuisgelaten, was dit waarschijnlijk niet gebeurd.

Verlies vooral je waardigheid niet
Het bovenstaande illustreert overigens hetgeen ik verreweg het meest verlies: mijn waardigheid. Dat zal menig UIT-loper niet onbekend zijn. Ik zou een heel boek kunnen schrijven over alle debiele dingen die ik gedaan heb na een onbehoorlijke hoeveelheid drank. Dat zijn dingen waar ik trots op ben (contact leggen en onderhouden met feestDJRuud), en dingen waar ik helemaal niet trots op ben (moet ik dat echt zeggen?). Hierbij kan ik je oprecht alleen maar adviseren je daden zo snel mogelijk te accepteren en waar nodig te biechten. Dronken jij is ook jij, of je het nou graag wil of niet.

Vraag jij je af hoe je iets in het Utrechtse studentenleven overleeft? Cantussen, bus 12, studentenjargon, of wil je gewoon een suggestie voor je Tinderbio? App je vraag/opmerking/flirt naar Nina op +31618975307. Je krijg gegarandeerd advies. Of je er iets mee kunt, laten we in het midden.