Bungehuisbezetting nog niet voorbij

De actievoerders die een gebouw van de Universiteit van Amsterdam bezetten zijn niet van plan weg te gaan. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de politie vandaag over tot ontruiming van het gebouw.

Gisteren besloot de rechter in kort geding dat de actievoerders binnen vier uur het Bungehuis moesten verlaten. Daar heeft niet iedereen gehoor aan gegeven, het gebouw is nog steeds bezet. De actievoerders die nog binnen zijn moeten samen een dwangsom betalen van 1000 euro per dag met een maximum van 25.000 euro.

Het Bungehuis van de faculteit Geesteswetenschappen wordt sinds vrijdag de dertiende bezet door studenten die een democratischer universitair bestuur eisen en meer inspraak in belangrijke beslissingen.