Na vijf jaar vice-decaanschap

Elaine Mak wordt nieuwe decaan Rebo

Elaine Mak. Foto: Joost Mak

“Ik ben blij en vereerd met het gegunde vertrouwen om de komende jaren leiding te geven aan de faculteit en aan volgende stappen in onderwijs, onderzoek en impact”, zegt Mak op het intranet van de UU.

Ze wil zich als decaan inzetten “voor een veilige en inclusieve studie- en werkomgeving”. Ook wil ze ervoor zorgen dat “de ideeën en afspraken rond Erkennen en Waarderen tot concrete verandering en vernieuwing leiden”.

In 2008 Elaine Mak promoveerde in Rechtstheorie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Daar werd ze in 2014 bijzonder hoogleraar Empirische studie van het publiekrecht. Twee jaar later maakte ze de overstap naar de UU waar ze benoemd werd tot hoogleraar Encyclopedie van de rechtswetenschappen en Rechtstheorie. Sinds 2018 zit Mak in het faculteitsbestuur als vice-decaan Onderwijs.

Elaine Mak volgt Janneke Plantenga op, die sinds 2018 decaan is van de faculteit. Plantenga gaat na dit collegejaar met emeritaat.