Geen tentamens vanwege staking

Foto: DUB

Op 28 mei staakt het ov-personeel in grote delen van Nederland voor een beter pensioen. Hoewel het streekvervoer in de provincie Utrecht niet heeft aangekondigd te zullen staken, zal in de rest van het land bijna geen bus of trein rijden.

De UU heeft daarom besloten dat onderwijsactiviteiten die dag geen verplichtend karakter mogen hebben. Dit betekent dus dat naast tentamens ook matchingsactiviteiten, zullen vervallen. Daarnaast geldt voor studenten geen aanwezigheidsplicht voor hoor- en werkcolleges.

De UU volgt daarin de Universiteit van Amsterdam. Die kondigde eerder vandaag aan dat zij had besloten om alle geplande tentamens af te gelasten en de aanwezigheidsplicht bij werk- en hoorcolleges te laten vervallen, omdat de universiteit verwachtte dat veel studenten niet aanwezig konden zijn door de staking. De naar schatting 8.000 studenten die dinsdag 28 mei een tentamen zouden maken, kunnen hun toets “zo snel mogelijk” inhalen.

Tags: tentamen | staking