Gemeente informeert studenten over Utrechtse aanrander

In 2013 werden twee 18-jarige vrouwen aangerand. De eerste in de nacht van 13 op 14 juni in een steeg aan de Nieuwegracht; de tweede in de nacht van 13 op 14 november in de Kerkstraat. De man vroeg de vrouwen om geld. Toen ze geen geld wilden geven, moesten ze seksuele handelingen verrichten. Dit onder bedreiging van een wapen.

In de nacht van 18 op 19 juni van dit jaar werd een 21-jarige vrouw aangerand op de Drift. Zij is niet bedreigd met een wapen. Uit dna-onderzoek blijkt nu dat het om dezelfde man gaat.

De gemeente besloot de studentenverenigingen op de hoogte te stellen vanwege de onrust die vorig jaar november ontstond onder studenten na de aanranding in de Kerkstraat. Toen waarschuwden vrouwelijke studenten elkaar via Whatsapp om 's nachts niet alleen over straat te gaan.

Het signalement van de man is te vinden op de site van de politie. Op onderstaand kaartje zie je waar de aanrander tot nu toe toesloeg: