Hogeschool Rotterdam schorst twee studenten om vals brandalarm

Creative commons: pixabay

Begin deze maand activeerde het duo opzettelijk het brandalarm in het gebouw aan het Academieplein. Daar werd op dat moment een tentamen bouwkunde herkanst omdat een eerder hertentamen in maart ongeldig was verklaard, ook na een brandalarm. Het is niet duidelijk of de geschorste studenten daar ook verantwoordelijk voor zijn.

Het bestuur van de hogeschool is de valse meldingen zat en heeft de twee studenten een jaar geschorst. Zij zijn uitgeschreven van hun opleiding en mogen niet meer in de gebouwen van de hogeschool komen, meldt nieuwssite Profielen.

Keihard les en waarschuwing voor anderen
Bestuursvoorzitter Ron Bormans treedt naar eigen zeggen “keihard” op. “Studenten doen hun stinkende best om hun tentamens te halen en dat laten we niet verpesten door een stel onwelwillenden”, staat in een persverklaring. Hij hoopt dat de schorsing een harde les is voor de daders en als waarschuwing wordt gezien voor anderen met kwade bedoelingen.

Het is niet voor het eerst dat bij de Hogeschool Rotterdam het alarm afgaat tijdens een tentamen. Vorig jaar moesten daardoor bijna 130 studenten een tentamen overdoen. Ook in 2017 moesten 250 studenten die net een half uur bezig waren met hun tentamen, vroegtijdig stoppen na een vals brandalarm.

Tags: brand