In hogeschoolpand Heidelberglaan 15

Nieuwe eettent Grounded Kitchen biedt lokale producten aan

Ground kitchen foto Trajectrum
Grounded kitchen op de Heidelberglaan 15 heeft de deuren geopend. Foto Trajectum

Deze keer is er geen horeca-ondernemer in het spel. Initiatiefnemer van de keuken is Maarten Klop, hij werkt voor Local to local. ‘Wij koppelen zoveel mogelijk regionale boeren aan lokale ondernemers. Studenten van de Hogeschool Utrecht helpen daar al jaren aan mee. Toen de HU ons vroeg of we onze producten naar de campus wilden brengen, vonden we dat heel tof.’

Omdat Local to Local geen ervaring heeft met het runnen van een restaurant heeft Klop Grounded gevraagd om partner te worden. Dat Utrechts collectief serveert verantwoord voedsel uit de streek in foodtrucks en op festivals. Normaal gesproken werken er alleen vrijwilligers, maar de jongens op HL15 krijgen gewoon betaald.

Grounded Kitchen is overigens een werktitel. De officiële naam komt na de proefperiode van drie weken. De keuken mag in ieder geval tot 1 januari blijven. En als het aan de jongens ligt daarna nog veel langer.

Dit verhaal is overgenomen van Trajectum, het mediaplatform van de Hogeschool Utrecht