Nu ook testlocatie in Bestuursgebouw op Utrecht Science Park

Testlocatie op de Heidelberglaan. Foto DUB

Iedereen kan zich van 9.00 tot 17.00 laten testen in de nieuwe testlocatie van de GGD op het Utrecht Science Park. Een afspraak maken is niet nodig. Naast deze locaties kun je je in Utrecht ook nog laten testen bij de Jaarbeurs, op Kanaleneiland en in Overvecht.

“Eerst zaten we met deze locatie in de parkeergarage van het Universitair Medisch Centrum Utrecht, maar daar wordt het nu wat te koud en daarom is gezocht naar een andere locatie”, vertelt testcoördinator Jos Hoens.

Hij is blij met de plek. “We zitten hier veel zichtbaarder. Als mensen langslopen, dan is de drempel om je te laten testen kleiner.”

De testlocatie is regionaal en iedereen is er welkom, dus ook studenten en medewerkers van de universiteit en hogeschool. Of er meer studenten zijn gekomen de laatste week, kan Hoens niet zeggen. “Op dit moment melden zich veel ouders met hun kinderen. Op veel scholen zijn corona-uitbraken gemeld en dan moeten ze testen.”

Bij de intake worden eerst een aantal vragen gesteld, zoals of je gevaccineerd bent en met welke prik. Daarna wordt de test afgenomen. Die samples gaan naar het UMCU en binnen 36 uur krijg je via de GGD de uitkomst van de test.

Op woensdag van 10.00 tot 17.30 uur wordt het lokaal omgebouwd tot vaccinatieruimte. Dan kunnen mensen zich zonder afspraak laten vaccineren. Alleen voor een boosterprik is wel een afspraak nodig nadat je een uitnodiging hebt ontvangen van het RIVM. Die dag is het niet mogelijk om je op deze locatie te laten testen.

Tags: coronavirus