Huur Daltonlaan 700 ook opgezegd

Onderwijsgebouw aan Padualaan na één jaar weer weg

onderwijsgebouw-padualaan
Tijdelijke onderwijszalen Padualaan. Foto DUB.

Rond de onderwijscabins op de Padualaan was vorig jaar nog veel te doen. De tijdelijke locatie was nodig vanwege het nijpende tekort aan onderwijsruimten, maar bleek kort voor de zomer niet op tijd gereed te zijn.

Daardoor bestond even de angst dat een deel van het onderwijs van de faculteiten Bètawetenschappen, Sociale Wetenschappen en Geowetenschappen weer online zou moeten plaatsvinden. Dat bleek uiteindelijk mee te vallen.

De veertien tijdelijke zalen konden begin oktober in gebruik worden genomen. Het idee was dat ze slechts één jaar dienst zouden doen, maar helemaal zeker was het toen nog niet. Vorige week maakte de UU bekend dat de cabins inderdaad na dit collegejaar weer worden weggehaald.

De drie faculteiten kunnen hun colleges dan weer gaan geven in het gebouw aan de Bolognalaan waar de UU zalen huurt van de Hogeschool Utrecht. Dat kon dit collegejaar niet omdat daar op dit moment veel geneeskundeonderwijs plaatsvindt. De medicijnenstudenten keren in september terug naar hun eigen Hijmans van den Berghgebouw. De renovatie daarvan is tegen die tijd achter de rug.

Ook de huur van acht ruimten op de tweede verdieping van Daltonlaan 700 in Rijnsweerd wordt niet meer nodig geacht. De drie faculteiten blijven wel gebruik maken van Daltonlaan 500. Dat pand wordt sinds afgelopen januari in zijn geheel gehuurd door de UU.