Studielink vlak voor inschrijfdeadline uit de lucht

De site van Studielink, waar scholieren zich voor 1 mei moeten inschrijven voor een studie aan de Universiteit Utrecht, is eind april enkele dagen uit de lucht. Dit in verband met onderhoudswerkzaamheden. Uiterst onhandig, maar niets aan te doen.

Dit jaar is het voor het eerst dat de inschrijfdeadline voor een studie aan de UU op 1 mei valt. Des te onprettiger is de verrassing dat de site vlak daarvoor onbereikbaar is. Mirjam Bok van de Directie Onderwijs & Onderzoek van de UU zegt dat de universiteit hiervan op de hoogte is. Ook is er contact geweest met Studielink. "Studielink was zeer bereid om met ons mee te denken, en heeft een speciale mededeling op hun website gezet, maar verschuiven van het onderhoud aan de site was geen optie."

Veel nadeel verwacht Bok niet van dit ongemak. "We houden in onze communicatie vast aan de boodschap die we al een half jaar aan scholieren afgeven: zorg dat je (ruim) voor 1 mei bent ingeschreven bij een bacheloropleiding van de UU en zorg dat je tijdig een DigID hebt aangevraagd."

De site van Studielink is vanaf 25 april niet bereikbaar. Op 28 april vanaf 9 uur 's ochtends kunnen scholieren zich weer inschrijven.