UU-alumna nieuwe voorzitter van studentenbond LSVb

Het nieuwe LSVb-bestuur met van links naar rechts: Laurens Nuijten, Stefan Wirken, Sara Spano, Job Buiting en Josephine Verstappen.

Sara Spano is de nieuwe voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb). De juriste is in Utrecht afgestudeerd.

Spano (25) volgde aan de UU de master Staats- en Bestuursrecht. Ze is momenteel medewerker van de Utrechtse gemeenteraadsfractie van Student & Starter, maar daar houdt ze per 1 mei mee op. Vanaf dan wordt ze ingewerkt.

De Algemene Vergadering van de LSVb stemde zaterdag unaniem in met het nieuwe bestuur. De nieuwe bestuursleden gaan eind juni aan de slag.

Vandaag verkozen tot nieuwe voorzitter @studentenbond per 27 juni. Ontzettend veel zin in! https://t.co/N6847qg03B

— Sara Spano (@Sara_Spano_) April 11, 2015

Vicevoorzitter van het bestuur wordt Stefan Wirken (22), student Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit van Amsterdam en lid van de centrale studentenraad.

De Nijmeegse masterstudent Job Buiting (24) zal de rol van secretaris vervullen. Begonnen in het mbo volgt hij nu de masterstudie Staats- en Bestuursrecht aan de Radboud Universiteit. Naast zijn studie is hij juridisch medewerker bij de LSVb en lid van de Nijmeegse studentenbond AKKU.

De nieuwe penningmeester Laurens Nuijten (26) studeert bos- en natuurbeheer aan de hogeschool Van Hall Larenstein. Als bestuurslid van het Studenten Overleg Medezeggenschap (SOM) en voortrekker van actiegroep De Nieuwe Hogeschool zet hij zich momenteel in voor versterking van de medezeggenschap in het hbo.

Josephine Verstappen (24) ten slotte wordt algemeen bestuurslid. Ze is vorig afgestudeerd in de onderwijskunde (UvA) en volgt nu een schakeltraject politicologie. Ze werkt al twee jaar als medewerker bij het onderzoeksbureau van de LSVb en is coördinator van de afdeling die trainingen verzorgt voor onder meer studentenverenigingen, medezeggenschapsfracties en opleidingscommissies. Daarnaast is ze studentpanellid bij de Nederlands Vlaamse Accreditatie Organisatie (NVAO).

Tom Hoven, de huidige voorzitter van de LSVb, vertrouwt erop “dat dit diverse team de belangen van studenten in roerige tijden met succes zal behartigen”.