Selfiebord: met de groeten van Utrecht University

De mannen van Pak Aan leggen de laatste hand aan het selfiebord voordat het aan de muur kan, foto DUB

Het idee voor het 'selfiebord' is afkomstig van Jeroen Frietman van de directie Onderwijs & Onderzoek. Hij vond dat er een plek in De Uithof moest komen waar je een groepsfoto of selfie kon maken. Wie de foto onder ogen zou krijgen, moest meteen kunnen zien dat deze op de UU was gemaakt. Hij denkt dat vooral internationale studenten dit leuk zullen vinden.

Hij diende dit idee in bij de jaarlijkse wedstrijd van de Universitaire Bestuursdienst; medewerkers kunnen aan het eind van het kalenderjaar een lumineus idee inleveren. Tijdens de nieuwjaarstoespraak werd de inzending van Frietman tot winnaar gekozen. Volgens het juryrapport is het idee  ‘inspirerend, vrolijk, origineel, praktisch uitvoerbaar en draagt het bij aan de internationale ambities van de UU’.

Een half jaar later is het fotopunt een feit. Vandaag werd de mega-ansichtkaart - een ontwerp van de UU - naast de ingang van UU for U Student Services aan de Heidelberglaan opgehangen.

Het idee van het fotopunt werd uit 32 voorstellen gekozen. Voorgaande winnaars zorgden er onder meer voor dat nu duidelijker is waar een bedrijfshulpverlener zich in het Bestuursgebouw bevindt, dat er een plekje is om je iPad of schrijfblok in de wc te stallen en dat het beveiligde fietsenhok op het Leuvenplein makkelijker opengaat.

twee.jpg