En twee weken voor fietsers

Cambridgelaan paar maanden dicht voor autoverkeer

Cambridgelaan
Foto: Julie Nijburg

In het weiland ten westen van de Cambridgeflat zijn de voorbereidende werkzaamheden al begonnen voor de bouw van de International School Utrecht (ISU). Aannemer Schagen Infra is bezig met grondwerkzaamheden en het graven van watergangen op het bouwterrein.

Vanaf maandag 18 december gaan de rioolwerkzaamheden van start en wordt een deel van de Cambridgelaan afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Auto’s worden omgeleid via de Leuvenlaan, de Universiteitsweg en de Bolognalaan. Bezoekers van de Parkeergarage aan de Cambridgelaan zullen via de Bolognalaan moeten rijden. [Deze werkzaamheden vinden plaats van 18 december t/m halverwege februari.]

Voor fietsers is er sprake van hinder van 2 tot en met 12 januari 2024. Het fietspad wordt in deze periode afgesloten en fietsers worden omgeleid via het Oxfordpad, de Padualaan en het Coïmbrapad.

Bouwterrein Cambridgelaan

Foto: Universiteit Utrecht

De werkzaamheden beginnen om zeven uur ‘s ochtends en eindigen rond vier uur ’s middags. Waar mogelijk wordt er gewerkt met elektrische apparaten zodat er zo min mogelijk sprake is van geluidsoverlast.

Eerder dit jaar werd ten oosten van de Cambridgeflat begonnen met de bouw van het nieuwe studentencomplex High Five. Hoewel ook hier geprobeerd is geluid tot een minimum te beperken, werd er door de bewoners aan de Cambridgelaan toch veel geluidshinder ondervonden. De flat zelf staat bovendien half in de steigers omdat de huisbaas SSH de brandgevaarlijke gevelplaten aan het vervangen is.

De International School Utrecht voor basis- en voortgezet onderwijs krijgt zo’n 1200 leerlingen. De bouw is jaren geleden al aangekondigd. De school wordt in 2026 in gebruik genomen.