Nu nog voorzitter van de Sportraad

Niels Vreeswijk nieuwe studentassessor van universiteit

Niels Vreeswijk foto sportraad
Niels Vreeswijk tijdens een bijeenkomst van de Sportraad. Foto Sportraad

Als assessor gaat Vreeswijk de leden van het College van Bestuur adviseren over studenten- en onderwijszaken. Hij zal dit onder meer doen tijdens de wekelijkse vergaderingen van het CvB en tijdens de overleggen van het CvB met de decanen van de faculteiten.  Ook zal hij nauw contact onderhouden met faculteitsassessoren, de studentgeleding van de universiteitsraad en belangrijke Utrechtse studentenorganisaties.

De benoeming van Vreeswijk werd maandagmiddag bekendgemaakt tijdens een vergadering van de Universiteitsraad. Hij is de opvolger van student Media & Cultuur Chiara Stam. Het is voor het vierde jaar dat het UU-bestuur een eigen assessor heeft.

Niels Vreeswijk, eigen foto

Eigen foto

Dit jaar is Vreeswijk nog voorzitter van de Sportraad. Vanuit die functie uit hij herhaaldelijk kritiek op het UU-bestuur dat moet beslissen over de nieuwbouw van sportcentrum Olympos. De universiteit lijkt vooral naar de kosten van studentensport te kijken en de opbrengsten daarvan te onderschatten, zo schreef Vreeswijk eerder op DUB.

De nieuwe assessor volgt het Honours leiderschapsprogramma van de universiteit. Ook is hij studentlid van de commissie die het curriculum van het departement Scheikunde tegen het licht houdt. Eerder was hij voorzitter van de studentenhockeyvereniging USHC en studentlid van de opleidingsadviescommissie van de bachelor Scheikunde.

“Als assessor zal ik me inzetten voor een nog fijnere studietijd voor iedere student”, zegt Vreeswijk in een persbericht. “Ik kijk uit naar de samenwerking met medestudenten, docenten en bestuurders om de Universiteit Utrecht verder te versterken als een instelling die uitblinkt in onderwijs en studentenwelzijn.”