Universiteit gaat pushberichten sturen via MyUU-app

De functionaliteit van de MyUU-app waar ook de digitale collegekaart in zit, wordt uitgebreid, vertelt Annetje Ottow tijdens een commissievergadering met de Universiteitsraad. Zo komen er pushberichten voor een weerbeeld dat volgens het KNMI code Rood of Oranje met daarin het bericht welke maatregelen de UU daaraan verbindt. Daarnaast kan de docent een roosterwijziging sturen en kan er een pushbericht komen wanneer het studievoortgangsoverzicht klaar is. Het zal binnenkort geïmplementeerd worden, zegt Ottow, die er meteen achteraan zegt dat ‘binnenkort’ een rekbaar begrip is. Er wordt in elk geval hard aan gewerkt.

De UU kijkt ook nog naar andere opties voor de MyUU-app, zegt het collegelid. Momenteel zoekt de leverancier van de app uit of het mogelijk is de bibliotheekkaart van de UB in de app op te nemen. Ook de sportpas van Olympos zou in de app opgenomen kunnen worden. Wellicht kan via de app ook de aanwezigheid van een student bij college worden bijgehouden. Een en ander mag niet botsen met de nieuwe wet rondom privacy die 25 mei is ingegaan, zegt Ottow. “Dat is bij ons nu in onderzoek.”

Het digitaliseren van passen past in het UU-beleid om uiteindelijk alle fysieke passen af te schaffen.