Onze studenten zitten per definitie verspreid over 3 of meer zalen. Erg onhandig als ze in de verkeerde zaal zouden gaan zitten, want dan staan er misschien niet voldoende Chromebooks klaar. Wij zetten dan ook altijd de juiste zaal in het toetsmoment en leren studenten aan dat ze de locatie van de toets checken in Remindo zelf.
Ik snap niet waarom de vakbonden zo erg tegen student-assistenten zijn.
In mijn ervaring (als student en student vertegenwoordiger) zijn studenten doorgaans positief over het gebruik van student-assistenten. Zij kunnen stof vaak goed uitleggen (soms beter dan stafleden, aangezien ze dichter bij de stof staan als student) en bij beta is nakijken doorgaans redelijk recht toe recht aan.
Student-assistenten maken het intensieve onderwijs mogelijk. Ja, je kan het zien als "goedkope arbeidskrachten". Dat gebeurt echter overal. Het is echt geen toeval dat de werkgroepen bij bijvoorbeeld rechten doorgaans niet worden geveven door hoogleraren.
Ik hoop dat de vakbond zich niet teveel verder gaat bemoeien met het mooie onderwijs met student-assistenten van de beta faculteit. Het gebruik van student assistenten brengen sommige moeilijkheden met zich mee, maar de faculteit en Bert Klein Gebbink zijn uitstekend in staat om daar mee om te gaan (en zoals Bert al benoemde, was de faculteit daar al mee bezig).
Ik zou het erg vervelend vinden als een student van mijn vak tentamen maakte in een zaal waar ik niet ben. Is het tentamen in een andere zaal een open boek tentamen en mogen studenten dus hun lesmateriaal raadplegen?
Ik heb meegemaakt dat een student bij hoog en laag verklaarde dat hij zijn tentamen had gemaakt terwijl ik daar geen bewijs van kon vinden.
Is de docent niet verplicht te controleren met een identiteitsbewijs dat de student is wie hij of zij zegt te zijn? Kan Johan uitsluiten dat een vriendje of vriendin het tentamen maakt? Ik heb wel eens een eeneiige tweeling in de zaal gehad..
Ik vond het weinig moeite en zelfs prettig om tijdens het begin van het tentamen alle studenten even te zien en aan te kruisen wie wel en wie niet (met of zonder afmelding) aanwezig was.
En... Hoeveel moeite is het om bij de deur even een A4tje op te hangen met daarop de naam/vak van het tentamen? Of een Whiteboard waar je tegenaanloopt zodra je binnenkomt zodat je het wel MOET zien?
Onze studenten zitten per definitie verspreid over 3 of meer zalen. Erg onhandig als ze in de verkeerde zaal zouden gaan zitten, want dan staan er misschien niet voldoende Chromebooks klaar. Wij zetten dan ook altijd de juiste zaal in het toetsmoment en leren studenten aan dat ze de locatie van de toets checken in Remindo zelf.